torsdag 2 september 2010

Tack & se framåt

Jag sitter nu ensam på kontoret, alla de andra är ute och jobbar med annat. Märit förbereder sig för att flytta till Indien ett tag, David renoverar vår gymnastiksal som ska ta emot 700 gäster om mindre än tre veckor och Sam jobbar hemifrån. Och här sitter jag och funderar...
När man sitter själv på kontoret får man tid att tänka på saker som man inte kan när det är full aktivitet, så jag tänkte att jag skulle skriva ner några tankar.

Först och främst vill vi som har jobbat med Mission Adventures det gångna året tacka alla er som varit med och gjort den här sommaren fantastisk!
Vi börjar med alla ledare som inte jobbar med oss här på Restenäs utan bara kom in för att stötta oss och hjälpa oss, det är ovärderligt! Ni har verkligen visat vad tjänande är!

Alla medarbetare på Restenäs som lagat mat, undervisat, städat toaletter, översatt, gjort loggor, uppmuntrat, ja allt det som ni har gjort! Ni är fantastiska och det är ett sånt stort privilegium att få jobba, bo och leva med er! Ni gör detta helt utan lön, helt utan förmåner, ni är grymma! Tack!
Tack teamet som under ett år har jobbat med detta, ni är ett gott gäng och det är riktigt roligt att jobba, spåna, spruta idéer och hänga med er!

Ni deltagare som valt att ta några veckor av eran ledighet till att gå ut! Det är fantastiskt och jag känner mig så välsignad av att få lära känna er lite och dela ett par veckor med er! Ni har lärt mig mycket och jag tror att de andra i teamet känner likadant! När vi ser det som ni låter Gud göra i era liv och genom er är det som att vi får en sommarbonus, det gör att man blir mer peppad att satsa! Tack för att ni kom med och vi hoppas på att få se era fina ansikten nästa sommar igen!

Tack Gud för en fantastisk sommar!! Vi vill ge dig all ära och allt tack! Det är för dig och ditt rike Mission Adventures finns till och vi är tacksamma som får jobba med detta tillsammans med dig!

Nu är det dags att blicka framåt. I veckan har jag skrivit ett brev till era ungdomsledare med lite information om nästa sommars satsning!
Mission Adventures 2011 kommer att vara 20 juni - 3 juli, boka in det redan nu och hör av dig om du har frågor eller om du är/har en ungdomsledare som är intresserad av mer info.
Fram till 1 oktober kommer vi jobba med vårt 50 års jubileum som kommer att äga rum sista veckan i September så vi kanske är lite långsamma att svara, men sen kör vi igång i 110 knyck!

Vi snakkes!
/Ellen för MA Restenäs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar